“Kenapa Tak Macam Ustaz Ebit?,” – Pertìkãi Cara Hulur Sumbangan, Abby Abadi Kêcêwã

MALAYSIA: Niat Murni Yang Disalah Erti oleh wargamaya membuatkan bekas Pelakon Abby Abadi sedikit terk1lan. Ini selepas niatnya diprt1kai oleh wargamaya.

Pelakon, Abby Abadi meluahkan rasa Kêcêwã selepas mendedahkan ada beberapa pihak yang seopah-olah cuba mempertikai caranya agihkan bantuan hasil sumbangan orang ramai kepada golongan yang terkesan akibat pendemik Covid-19.

Menurut Abby, tidak perlulah membandingkan caranya mengagihkan sumbangan kerana dia menyifatkan bantuannya itu hanyalah berskala kecil.

Berikut kami kongsikan tingkap layar perbualan tersebut.

“Darda bangun awal. Morning uncles aunties. Teman mama memikirkan nasib-nasib mereka yang tak mampu bekerja dan menncari rezeki saat-saat PKPB, PKPD ni. Sian tapi mampu tolong sikit-sikit je.

“Saya menolong Lillahi Taala. Saya minta maaf kalau ada yang pertikaikan usaha saya. Kenapa takde gambr serahan, kenapa takde bukti, kenapa tak macam Ustaz Ebit, kenapa begitu, kenapa begini.

“Masing-masing dengan cara tersendiri. Takde masalah pun terang terangan atau tersembunyi. Allah maha tahu. Tak perlu membezakan. Lagipun Ustaz Ebit bantuannya berskala besar. Saya kecil- kecilan je,” tulisnya.

Kenyataan tersebut dikongsikan oleh pelakon drama Gerak Khas itu menerusi akaun Instagram miliknya.

Dalam pada itu, Abby turut menjelaskan antara sebab dia tidak berkongsi foto-foto semasa mengagihkan bantuan adalah kerana untuk menjaga aib golongan tidak bernasib baik itu.

“Saya tag haritu IG mereka yang saya bantu, di cari salah juga. Pergi jenguk satu-satu, tak nampak susah makan sedap lagi la apa lah. Ni tak tag, kata macam-macam juga. Buruklah perangai mencari-cari salah orang ni.

“Dan meletakkan diri di ditempat mereka yang susah ni, saya sendiri malu nak minta bantuan sebenarnya tp keadaan memaksa. Dah minta, dapat. Ada yang saya suruh diorang hantar tunjuk barang yang dibeli.

“Gambar anak-anak yang dikirim pun saya kesian. Tak sampai nak tengok sebenarnya. Jadi Sy tutup semua biar aib mereka terjaga.

“Kalau saya tolong sendiri pakai duit sendiri, memang saya diamkan je tapi ni sebab ajak sahabat-sahabat saya di sini menyumbang juga, jadi saya bgtau apa yang perlu. Duit terkumpul memang saya agih setiap hari,” kongsinya lagi.

Jelas Abby lagi, sekiranya masih ada pihak yang meragui usahanya dalam menyampaikan bantuan, tidak perlulah berurusan dengannya.

“Saya memang usaha nak cepatkan proses sebab ramai yang putus bekalan terus terutamanya yang ada baby-baby kecil, nak mereka bagi bukti mcmana baru buleh lulus bantuan?

“Jadinya pada yang gigih minta bukti, saya kata tak yakin dengan saya takyahlah menyumbang ye. Bukan banyak pun yang terkumpul dan saya takut pada ALLAH.

“Takkan saya ambil duit ni untuk keperluan saya. Yang sudi silakan. Tak sudi abaikan saja post ni ye. Maafkan saya sbb tak mampu nk puaskan hati semua orang,” akhirinya.

Sumber: Instagram Abby Abadi

Related Posts

Tiada Rumah, Kereta Jadi Tempat Tinggal..Anggap Proses Belajar Selepas Cerai Dua Isteri

USAHAWAN Datuk Seri Adnan Abu terpaksa menolak secara baik tawaran banyak pihak yang mahu memberikan dia tempat tinggal susulan dilihat kini hanya tidur di dalam kereta. Kata Adnan atau mesra disapa…

Uyaina Arshad selamat timang anak kedua, ikut nasihat doktor bersalin secara pembed4han

PENGACARA dan pelakon Uyaina Arshad selamat melahirkan cahaya mata kedua di Hospital Angkatan Tentera Tuanku Mizan, Kuala Lumpur pada Jumaat lalu. Bayi lelaki seberat 2.9 kilogram itu dilahirkan secara pembedahan pada…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You Missed

Tiada Rumah, Kereta Jadi Tempat Tinggal..Anggap Proses Belajar Selepas Cerai Dua Isteri

Tiada Rumah, Kereta Jadi Tempat Tinggal..Anggap Proses Belajar Selepas Cerai Dua Isteri

Uyaina Arshad selamat timang anak kedua, ikut nasihat doktor bersalin secara pembed4han

Uyaina Arshad selamat timang anak kedua, ikut nasihat doktor bersalin secara pembed4han

Suami tak geli cuci ‘perut’, siap pembedahan, Ieda Moin buat pendedahan mengejut

Suami tak geli cuci ‘perut’, siap pembedahan, Ieda Moin buat pendedahan mengejut

Bukan Raja Azura yang nikah, sekali kerabat raja bongkar hal sebenar

Bukan Raja Azura yang nikah, sekali kerabat raja bongkar hal sebenar

Ramai kena ‘prank’..rupanya bukan Raja Azura yang nikah

Ramai kena ‘prank’..rupanya bukan Raja Azura yang nikah

[VIDEO] Selepas 14 Tahun, Raja Azura Kembali Bergelar Isteri? – ‘Daripada Sendirian, Kini Telah Berdua’

[VIDEO] Selepas 14 Tahun, Raja Azura Kembali Bergelar Isteri? – ‘Daripada Sendirian, Kini Telah Berdua’